בני ברק

פגישה מתוחה וטעונה בין דגל לאגודה; אלו הדרישות להסרת הווטו מזייברט

I have 298views
בפגישה אמש בין אגודת ישראל לדגל התורה הטונים היו צורמים • לאחר הביקורת הקשה של חברי מועצת גדולי התורה, בדגל מבינים שהווטו על זייברט יוסר בסופו של דבר, ולכן החלו לגבש רשימת דרישות מאגודה בתמורה להסרת הווטו • מה במוקד הדרישות?
זייברט. צילום: פלאש 90

בפגישה שהתקיימה אמש בין צוותי המשא ומתן של אגודת ישראל ודגל התורה, בעניין הורדת הווטו הליטאי מהמועמד חנוך זייברט לראשות העיר בני ברק, הטונים היו צורמים במיוחד בין המשתתפים בפגישה הטעונה. כך פרסמנו לראשונה הבוקר (שלישי) ב'מהדורת הבוקר' בהגשת בצלאל קאהן. הפגישה הסתיימה ללא התקדמות כלשהי, כאשר הצדדים סיכמו להיפגש בימים הקרובים כדי להתקדם להסרת הווטו.

בפגישה לקחו חלק רבנים משני הצדדים, לצד נציגי הדרג הפוליטי. מדגל התורה: הגר"י סילמן, כאשר הפגישה התקיימה בביתו, חבר הכנסת יעקב אשר ושלום קולדצקי. מאגודת ישראל: הגרי"מ בלסברג מחסידות גור, חבר הכנסת לשעבר אליהו חסיד גם הוא נציג חסידות גור, יהושע מנדל מ'ויזניץ' ויוסי דייטש. נוכח נוסף בפגישה למשך פרק זמן קצר היה גודי סילמן, בנו של הגר"י סילמן.

לאחר הביקורת הקשה של חברי מועצת גדולי התורה, בדגל מבינים שהווטו על זייברט יוסר בסופו של דבר, ולכן החלו לגבש רשימת דרישות מאגודה בתמורה להסרת הווטו. במוקד הדרישות: הרחבת סמכויות ממלא מקום ראש העיר, שיילך לפי המסתמן לראש העיר הנוכחי כיום, אברהם רובינשטיין. כאמור, בפגישה הטונים היו צורמים במיוחד – כאשר כל צד העלה את הטענות שלו, כשבאגודה זועמים על הווטו.

אמש פרסמנו כי מי שדרש את הפגישה והקמת צוותי המשא ומתן הוא מרן האדמו"ר מוויזניץ', שביקש מהדרג הבכיר בדגל התורה שישמיעו את הטענות שלהם על זייברט – כדי שיוכלו להתקדם לפתרון לקראת הורדת הווטו. בעקבות כך גם השתתף נציגה של חסידות וויזניץ' בפגישה, מנדל.

//עוד כתבות

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. בנימין ישראי ששמח בחלקו

    שיאכלו אחד את השני כל מחלוקת לשם כבוד ,כסף ועוכסף סופה תמיון

כתיבת תגובה